Pilot Cutter
 
30
 
€ 69.000
BTW Betaald
Afmetingen
9,14 m
 x 
2,89 m
 x 
1,06 m
Bouwjaar
2005
Ligplaats
Greece
Motor
Yanmar 3YM30 (new 2008), 30 hp
Materiaal
Polyester
Korte omschrijving
Pilot Cutter 30

Stuur de advertentie van de Pilot Cutter 30 door naar een vriend

Naam vriend
E-mail vriend
Uw naam
Uw e-mail
Ik ontvang graag een kopie
Opmerkingen
Doorsturen

Vraag meer informatie over de Pilot Cutter 30

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact

Documenten

Algemene beschrijving
Pilot Cutter 30

The Pilot Cutter 30 is a delightful, traditional cruising yacht which attracts attention wherever she goes and handles with ease in all conditions. Sails: Tan main with three reefs, new 2016. Tan furling staysail. Cream gaff-topsail and furling jib. Storm staysail. Red-white-blue asymmetric cruising chute, flown from bowsprit. All sails made of high-quality materials by Jeckells of Wroxham, UK. Rigging: Sitka spruce mast, boom, gaff, bowsprit. COMMENTS: Excellently kept and maintained boat from 2005, the engine is from 2008. This boat is to be sold with “everything on board”, that’s to say dinghy with outboard engine, charts, pilots, spares, a comprehensive professional-quality tool set, pots and pans, plates and cups, cutlery and all the cruising gear needed to start cruising straight away. She is currently in very good condition; with all safety gear, fire extinguishers, flares, all systems fully functional. Comes with an extensive User’s Manual that has been compiled and kept up-to-date over the years by the owner. In this document, all systems and their use are shown and described in detail. Extensive notes on how to sail her are included. She is lying in Greece and can be visit there. www.wehmeyer.nl 

Algemeen

Ontwerper:
Cornish Crabbers, UK
Werf:
Cornish Crabbers, UK
Bouwnummer:
55
CE:
A
Rompvorm:
Knikspant
Rompkleur:
Groen
Dek en opbouw kleur:
Beige
Dek en opbouw materiaal:
Polyester
Doorvaarthoogte normaal:
12 m
Diepgang:
106 cm
Waterverplaatsing:
6,5 ton
Besturing:
Helmstok
Kiel/zwaard:
Doorlopende kiel
Opmerkingen:

Midzwaard is verwijderd, aan zwaardkast, lier voor het ophalen van het zwaard etc. is niets veranderd. Het zwaard zou in principe zo weer kunnen aangebracht. Enige probleem is dat de eigenaar het zwaard indertijd op Corfu heeft achtergelaten. Er zou dus een nieuw zwaard gemaakt moeten worden. Mits de precieze vorm en maatgeving beschikbaar is (dat zou van de werf moeten komen). Maar de eigenaar ontraad een nieuwe eigenaar ten stelligste het zwaard weer aan te brengen. Het is namelijk om meerdere redenen een onding, en het heeft geen enkel waarneembaar effect op de zeileigenschappen, ook niet hoog aan de wind. Mede door het verwijderen van het zwaard is het gelukt het schip de juiste trim te geven (het was oorspronkelijk te zwaar achterin en dat had tot gevolg dat de kont het water niet goed losliet). Dat heeft de vaareigenschappen nu zeer positief beïnvloed.

Accommodatie

Slaapplaatsen:
Vast: 4
Type interieur:
Modern, licht
Matrassen:
Kussens:
Watertank & materiaal:
300 liter (2x 150 ltr.)
Vuilwatertank & materiaal:
Warm water:
boiler
Aantal douches:
1
Toiletten:
1 Handmatig
Radio/CD-speler:
Raymarine 54E VHF
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas Techimpex
Oven:
Koelkast & voeding:
Vriezer:
Isotherm

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Yanmar
Model:
3YM30
Bouwjaar:
2008
Aantal cilinders:
3
Vermogen:
30 pk
Urenteller:
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
2,5 liter/uur
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef 3 blads
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
90 liter
Materiaal brandstoftank:
Rvs
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Accu:
3 x 110 Ah
Acculader:
Dynamo:
Accumonitor:
Voltmeter:
Walstroom:
Walstroomkabel:
Zonnepaneel:
Solara
Voltage:
12V 220V
Opmerkingen:

De motor is vervangen in 2008 omdat de beluchter van het koelsysteem te laag was aangebracht. Bovendien bleek er een gietgalletje te zitten in een lasnaad in de speciaal gemaakte rvs uitlaatbocht. Daardoor is er wat water in de motor gekomen. Dit alles is opgelost door de beluchter omhoog te brengen (zit nu zeker 30 cm boven de waterlijn, zoals het hoort) en de uitlaatbocht te vervangen door een standaard Yanmar exemplaar. De motor zelf had e.e.a. ook niet overleefd. Revisie was even duur als een nieuwe motor, vandaar.

Navigatie en elektronica

Kompas:
Log/snelheid:
Raymarine ST60
Dieptemeter:
Raymarine ST60
Windmeter:
Raymarine ST60
Navigatieverlichting:
Kaarten, gidsen:
Autopilot:
Raymarine ST4000+
GPS:
Garmin
Kaartplotter:
Raymarine C70 above chart table with repeater ST60 in the cockpit
AIS:
NASA
Marifoon:
with DSC + handheld (2016)
Weatherfax/Navtex:
Nasa Target

Tuigage

Type tuigage:
Gaffel
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium
Boegspriet + type:
Uitschuifbaar
Verstaging:
Staaldraad
Zeiloppervlak:
55,7 m2
Grootzeil:
(2016)
Trysail:
gaffel-sail
Bezaan:
gaffel
Fok:
furling
Voorzeil rolsysteem :
Stormfok:
furling
Spinnaker:
Selftailing:
3

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
2 x Lewmar
Anker bevestiging:
Lijn & ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Zeerailing:
Strijkinstallatie:
Bijboot:
Bombard AX2 (2014)
Bijboot buitenboordmotor:
Mariner 2 pk
Stootwillen, lijnen:

Veiligheid

Reddingsvlot:
Arimar 6-person life raft in canister (new 2013)
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Disclaimer: Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.