Iversen
 
Sloep
 
€ 27.500
Inclusief BTW
Afmetingen
8,45 m
 x 
2,20 m
 x 
0,60 m
Bouwjaar
1936
Ligplaats
op verkoopterrein
Motor
Lombardini 42 pk 4-cyl. intercooling diesel (2005)
Materiaal
Hout
Korte omschrijving
Mooie "Honduras mahonie houten Zweedse klassieker" met recente sterke diesel. Renovatie winter 2013 / 2014! (zie foto's).

Stuur de advertentie van de Iversen Sloep door naar een vriend

Naam vriend
E-mail vriend
Uw naam
Uw e-mail
Ik ontvang graag een kopie
Opmerkingen
Doorsturen

Vraag meer informatie over de Iversen Sloep

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact
Algemene beschrijving
Mooie "Honduras mahonie houten Zweedse klassieker" met recente sterke diesel. Renovatie winter 2013 / 2014! (zie foto's).

475 vaaruren op de motor, 2 slaapplaatsen, pomptoilet en klein keukentje. Mooie grote kuip met vaste windschermen. Deze Iversen is geheel gerestaureerd (zie foto's). Jacht is hard (geen rotte plekken). Er zaten slechte plekken in het linkerraam (is nu geheel vervangen), bolder was uit het lijfhout getrokken (nieuw stuk ingezet) en de houten stootlijst had twee slechte plekken welke ook vernieuwd zijn. Recente Lombarini 42 pk diesel 4-cil. intercooling. Laatste service beurt najaar 2017.

check our site www.wehmeyer.nl/en/ everything up to date in English, German or Dutch

Algemeen

Ontwerper:
Iversen
Werf:
Iversen - Sweden
Rompvorm:
V-bodem
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw kleur:
Bruin
Dek en opbouw materiaal:
Hout
Ramen:
6x chrome portholes
Kuip:
Middenkuip
Open Kuip (OK):
Diepgang:
60 cm
Waterverplaatsing:
1,7 ton
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Vaste kiel Deep-V
Opmerkingen:

Owners comment: Restauratie / groot onderhoud: Voor aanvang van de restauratie heb ik me laten adviseren door de specialist van International yachtpaint voor het type lak, de opbouw en de tussentijdse droging en schuurlagen. - De Iversen is in de wintermaanden volledig ontdaan van alle lagen lak [ook het onderwaterschip] - Alle lijsten, bolders, patrijspoorten e.d. opnieuw laten polijsten of opnieuw verchromen. De RVS lijsten op kopkanten witte stootflaps zijn vernieuwd. - Na ca. 2 maanden het houtwerk te hebben laten drogen zijn we gestart met het vernieuwen van ca. 150 nieuwe proppen [na alle nagels te hebben vernieuwd] - Onderwaterschip: de volledige kielbalk, hakstuk alsmede het zaadhout [3 planken] zijn in de epoxie gezet. - Het onderwaterschip heeft 2 lagen primer en 3 lagen onderwaterverf [kleur wit] - Er zijn diverse restauraties uitgevoerd aan het mahonie lijfhout, het achterdek is voorzien van nieuwe sikaflex, beide achterbolders zijn opnieuw vastgezet met dubbele eikenhouten versteviging. Het voorraam [bakboord] is vernieuwd, vloerpanels zijn kaalgeschuurd en in de gekookte lijnolie gezet. - De volledige romp en de hele opbouw, dekken, gangboord en kuiplijsten zijn afgewerkt met zeven lagen blanke International Yachtpaint hoogglans. - De stootflaps en spiegel zijn afgewerkt met 2 lagen primer en 3 lagen hooglans witte International Yachtpaint - Alle landvasten en fenders zijn vernieuwd. - Alle bekabeling van de stuurinrichting nagelopen en gesmeerd. Bovengenoemde restauratie heb ik met een schilder en scheepstimmerman uitgevoerd in ca 4 maanden tijd. De Lombardini diesel loopt mooi.

Accommodatie

Salon:
Hutten:
1 salon
Slaapplaatsen:
Vast: 2
Type interieur:
Klassiek, warm
Kussens:
Toiletten:
1 pump toilet
Kooktoestel & brandstof:
1 pit(ten) Spiritus 1x spiritus

Motor en elektra

Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Lombardini
Model:
LDW 1204MT
Bouwjaar:
2004
Aantal cilinders:
4
Vermogen:
39 pk at 3600 r/min
Draaiuren:
475
Brandstof:
Diesel
Voortstuwing:
Schroef st.steel ax with -3-blad propellor
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
1
Voltage:
12V

Navigatie en elektronica

Log/snelheid:
Autohelm Bidata
Dieptemeter:
Autohelm Bidata
Disclaimer: Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.